WOW!!

try la click =)

Sunday, June 12, 2011

pendamping yang setia.

dulu kalau tension, ada masalah, ada pape yang ganggu fikiran, mesti aku akan makan banyak-banyak. tapi sekarang ni, dah lain. kalau tension, mesti aku tak lalu nak makan dan tak rasa lapar. kuat betul penangannya ! mungkin faktor dah meningkat dewasa, semua perkara yang berlaku kat diri aku adalah penting. aku terlalu taksub fikir tentang masalah sampaikan tak hirau apa yang berlaku di sekeliling. kembali ke alam nyata kejap je, lepastu hanyut balik.

kalau umur aku panjang, insyaallah banyak perkara lagi yang akan aku tempuh. masalah tetap akan jadi pendamping yang setia. trouble is a friend ! apa yang membezakan aku dulu dan sekarang ialah bagaimana cara aku selesaikan masalah. dulu, semua benda aku pandang remeh temeh je. kadangkala, buat tak hirau je. itu bukan jalan penyelesaian yang baik, tapi kadang- kadang ia baik untuk aku tapi tidak baik untuk orang lain. betapa kejamnya aku dulu. aku selalu cakap, ok, dah setel..aku tak ada pape pun. walhal orang sebelah sana yang sakit aku tak pernah nak ambil berat pun. yang aku tau, aku tak ada pape. tapi itu dulu.


aku tak nak jadi macam dulu lagi. nak-nak pulak kalau masalah yang melibatkan aku dengan orang- orang yang aku sayang. perkara yang sedang aku alami sekarang ni betul- betul menguji aku. orang selalu cakap, mungkin ada hikmah disebalik apa yang dah jadi. aku sendiri cakap macam tu kat diri aku sendiri. yang sebetulnya, aku tak suka. aku tak nampak apa hikmahnya benda ni berlaku sebabnya, bagi aku apa yang dirancangkan adalah yang terbaik tapi ada yang menghalang.

tapi, aku tetap tanamkan dalam hati yang Allah telah merancang yang terbaik untuk aku. ye, aku perlu mengakui jugak, mungkin ada hikmahnya. jodoh pertemuan ajal maut semua telah tertulis.segalanya aku berserah kepadaMu.

No comments: