WOW!!

try la click =)

Friday, November 12, 2010

revolusi handset.

hari ini aku nak kupas mengenai handset- handset aku. aku start gune handset mase aku form 2 kot.entah la, aku pun dah lupe heee~ yang pasti, sebelum gune handset, kompem la aku gune public phone je.* dah lame tak guna public phone huuuuu~.. kat rumah aku tak de telefon rumah dulu (sekarang pun tak de jugak hehe ), line tak de ke macam mane entah. mak aku pun kalau ade pape hal memang akan gune public phone je.

tak lame selepas tu, abang aku pun belikan handset untuk kegunaan rumah. senang la sikit kalau orang lain nak contact mak aku.
tadaa..ni lah handsetnye..

handset motorola hehe..aku google tadi, last- last jumpa gambar ni.macam same je dengan hanset kat rumah dulu. screen colour hanset ni kuning cerah haha..time dalam gelap tengok handset ni, memang berpinar- pinar la mata.heeeee~ tak lame selepas tu, mak aku pun beli handset baru ( NOKIA 3315 pulak! )dan tak guna dah handset ni..

mase aku form 2, aku dah ade handset sendiri dah..itu pun handset kakak aku.dia tak nak pakai dah, so dia pass je handset tu kat aku..mase tu dah heaven giler sebab ade handset sendiri haha..mase tu aku gune maxis..simcard tak mahal pulak kan! sekarang ni, simcard boleh dapat dengan hanya RM8 jep..siot je kalau dikenang- kenang pasal harga simcard dulu dengan sekarang! ni lah handsetnye :

NOKIA 3310

dulu- dulu :

si A :eh, ko gune handset ape?
si B: aku gune Nokia tiga ribu tiga ratus sepuluh.

biasanye kan orang sebut tiga- tiga sepuluh je kan. (di tempat aku je la, tempat lain aku tak tao)..bile sebut, Nokia tiga ribu tiga ratus sepuluh, nampak macam mahal la sikit.huuuu~macam- macam.. dalam handset ni ade game ular, memang layan game tu je sampai bateri kong haha..casing handfon ni pulak murah je, so aku selalu tukar- tukar casingnye heeeee~lame jugak la aku guna handfon tu. handfon tu dah banyak berjasa. aku declare, aku bergayut, aku mesej,aku gaduh, aku clash dengan pakwe aku gune handfon tu jugak haha..sengal jeppp~

mase form 4 kalau tak silap aku, aku tukar handfon baru..handfon yang lame tu tak rosak pon, saje gedik- gedik nak tukar handfon.
nokia 2300

aku gune handfon ni kejap je rasenye,pastu aku pass kat adik aku.. hanset ni da upgrade sikit, polyphonic! ada radio pulak tu.boleh tahan canggih la bagi aku as student form4 time tu huuu~ riwayat handset ni berakhir bila dicuri oleh manusia tak bertanggungjawab yang pecah masuk bilik adik aku.isyh!!

then aku beralih ke arah handset lain pulak.yang lebih canggih la haha..ringtone boleh guna lagu- lagu dah, tak main la mono ke poly ke haha. ade camera lak tu! ( <----berlagak giler popuan ni!!) ehem2..tapi aku beli handset secondhand je lah kah3..

nah!!ambik kau..remote control

nokia 3660..besar gedabak huuu~ besar- besar pun, handset ni la aku usung ke sane sini, posing ambik gambar semualah..tapi, jodoh aku dengan handset ni tak lame, aku jual je balik handfon ni, aku beli handfon secondhand lain.heeee~

handset ni member aku jual kat aku..dia kasi murah- murah je.nokia 6610 a.k.a sabun
problem handset ni satu je, button kat tengah- tengah tu selalu rosak.isyh..tu yang selalu buat aku bengang..yang lain ok la bagi aku ( buat masa tu, kalau sekarang ni tak ok lah jawabnye huuu~ ) aku guna handset ni sampai aku masok ipg ni. handset ni aku simpan lagi, tapi bateri da kong..dah berapa lama aku tak on kan handset ni...handset ni lah saksi pertama + yang menghubungkan aku dengan my chup sampai kitorang couple..aku simpan lagi mesej- mesej yang my chup hantar mase first time kitorang kenal..tak delete pon haha..sweet kan aku?hehe

da agak fedup dengan handset tu, aku pom beli handset baru yang betol- betol baru.hujung tahun 2008 aku beli handset ni( kalau tak silap aku la...)

Nokia 5320 Xpress Music

time aku guna handset ni, memang aku puas hati sangat- sangat la.tak ada pape masalah pon. function pom banyak. ada 3g plak tu, sound pom great.* nak - nak plak aku ni mang suke dengar lagu..camera pom ok. memang best la handset ni wa cakap lu!

tahun ni jugak mase raye cina kot, aku gedik beli handset baru..handset yang lame tu aku gune je.nak jugak try gune handset model lain..asyik guna nokia je, boring gak kan heeee~ then, aku pun beli handset ni :
csl - blueberry- a- 9500

function dia banyak..siap ade WLAN..2 simcard.sounds not bad la, tapi camera?urgh terok kot..mase test snap picture sebelum beli tu, aku tengok gambar ok je. tapi bila da beli, gambarnye mak aiiii...xpuas hati la! guna handset ni tak sampai setahun, aku pun jual balik handset ni bersama hanset yang satu lagi tu then bila handset baru heeee~

so sekarang ni aku guna handset nokia X3..dianya function tak boleh challenge handset Nokia 5320 Xpress Music aku dulu sebab nya tak ada 3g + gambar tak cantik ( walhal camera 3.2 megapixel sedangkan Nokia 5320 Xpress Music, 2.0 megapixel je.pelik kan?) kalau sounds tak payah cakap la, puas hati la.
dah tao tak sehebat handset dulu, tapi beli jugak..kenapa??? sebabnye aku dah lame teringin nak guna handset slide macam ni..nak- nak plak hitam merah..i like heee~

uitss..ni la serba sedikit latar belakang pasal handset- handset aku..da penat nak menaip, nak tidoq la plak..zzZZZ

psss::

:: time sekolah dulu, mak aku yang selalu topup kan kredit aku. kalau dia topup kan, mesti topupkan rm30..bile da tamat sekolah, dah belajar jauh- jauh, aku tak pernah lagi topup sebanyak rm30..rm3 penah la huuuu~ paling banyak pun rm10 jep..

No comments: