WOW!!

try la click =)

Sunday, September 12, 2010

raye2 pom hot.

Salam sejahtera..
ai ni da raye ke 3, ai Ahad,12 ai bulan means tinggal bape ai ag aku dpt relaks2 kt umah.pastu kena pegi perang da..adehhh malas nye..3 minggu duk relaks goyang sume badan xcukup lah, klu 3 thn br cukup kui3..

raye tahun ni mcm xraye je...mood utk braye xsmpai kt aku..xde feel utk beraye ececeh..walaupom raye 1st abg kakak aku sume blk except abg aku yg duk perlis je xblk tp still xrase mcm raye..riuh rendah suasana kt umah..jap gelak2, jap nangis2, jap2 bunyi mercun ngn bunga api..

mercun?bunga api?haaaaaaa...meh nk cite cikit..kepala yg men mercun ngn bunga api ni abg sulong aku..adehh..tua2 pom men2 ag mengalahkn ank2 sdare aku..pe yg menariknye kan, mlm raye ke 2 abg serta abg2 ipar aku men la mercun ngn bunga api bagai nk perang..boomm sane..boom sini..tp boomm2 kt kawasan umah aku je pom..sblh umah knn aku tade umah, just pokok2 getah je la kan..ngah syok2 men, tetibe dgr org sbelah umah kiri aku m'jerit2..tak taulah dia ckp pe.yg pasti dia mrh la men2 mercun ngn bunga api ni sume..aisyhhh..naseb bek stok mercun ngn bunga api da abes time 2..part yg paling best bile tgk bunga api yg lbh dr 100 das 2..penuh wane wane..pastu kitorg sume xamek port la sal jiran aku yg jerit2 td 2..

keh3 amek gmbr gune nset cikai je ni

nmpk ler wane2 len cket ye

menerangi kg petanding telekong

esoknye, jiran aku 2 dtg umah..bermula la drama yg sgt hampeh..pengarahnye seorg kepala penipu besar..jiran aku 2 ckp, smlm bini dia meraung2 sbb terkejut bile atap umah dia kena mercun pastu lubang sebesar lengan terbentuk sbb kena mercun 2 la..ag dia ckp, besi jatuh masuk lam umah dia..pastu dye ckp ag, ank cucu dia sume ckp kitorg halakan mercun + bunga api sume ke umah ni..gilerrrr ahhh...agak2 laweyh nk tipu pom..besi ade dlm mercun?pjg plak 2..dtg dr mane ntah besinye..ayh aku pom g la tgk atap umah dia 2..BESARRRRR la sgt kn..ayah aku ckp lubang kecik nk mati n mungkin lubang paku je..nmpk xnmpk je lubang 2..ayah aku xnk besar2kn ag, dia bg je duit soh baiki atap 2..mengong sunggoh..

abg ipar aku 2 da la garang, dia nk g je umah jiran aku 2..mak aku larang la, xnk bg besar2kn hal ni..tp seyes suku sakat jiran aku 2 penipu besar..xkn la nk men mercun nk halakan kt umah org..kitorg belajar bertingkat2 xkn la xleh nk pk..abg aku ckp, klu nk tunjuk bodoh pom, tunjuk sikit2 dah la..simpan2 la sket bodoh 2..1 hari before raye,jiran aku 2 dah mrh2 da abg aku men mercun, tp wt tatau je..sbb pe tao? ank dye men dia xmrh plak..mlm raye 2 abg2 aku xde men mercun ngn bunga api pom, umah jiran aku 2 je yg men..boom sane booom sini..xde plak aku dgr jiran aku 2 tpekik tlolong mrh2 kn ank2 dye..isyh manusia2..raye2 pom nk aniayakn org..setan sume kn da tlepas, xpelik la nk aniayakn org pom keh3

raye2 pom hot kan..pe da...mak aku ckp, bese la..kite tade family len kt cni, klu jd cmni pom xde suku sakat nk backup kite..mak ngn arwah ayah aku dulu org KB..pindah kt kg ni sbb ade tanah kt cni..bile arwah ayah aku da tade, mak aku kawen ngn org cni and stay je kt kg ni..jauh la dr sdare mare yg len sob3..sbb 2 la jgk time raye aku boring....jauh dr family mak aku..nk g jln2 kt KB pom jln jem weyhh..adui...

ai ni pom aku kene meredah ke jem an sbb nk attend kenduri sdare mak aku..so, stakat ni dulu lah aku mgadu kt blog ni, nk siap2 lu..raye2 ni jgn nk aniayakn org k?klu x aku halakn mercun kt umah ko!
babai2

No comments: