WOW!!

try la click =)

Friday, July 15, 2011

kawan yang baik.

kawan yang baik adalah seseorang yang dapat menegur jika kawannya ada buat kesilapan atau sewaktu dengannya. aku? aku pernah ingin menjadi kawan yang baik. tapi, bukan mudah, kau kena berani tanggung risiko. cukuplah sekali aku cuba nak jadi kawan yang baik.


tak semua orang dapat menerima jika kita tegur tentang kesilapannya. nak- nak kalau kawan yang tak boleh nak terima apa yang kita cakap. cakap sikit nak terasa, cakap sikit nak merajuk, cakap sikit nak tunjuk muka tak puas hati. dia takkan pernah tahu tau niat sebenar kita nak bagi yang terbaik untuk dia dan juga orang- orang sekeliling. alih- alih kita yang terkena balik. dia je nak menang, dia je yang betul, semuanya dia lah. mesti ada kawan yang macam tu kan? disebabkan kita masih sayang dengan tittle kawan, pilihan terakhir kita adalah let go je lah..sampai masa nanti dia akan sedar sendiri..kalau tak sedar diri jugak aku tak tau lah haha.


situasi macam ni banyak je berlaku tak kira umur. aku harap, situasi macam ni takkan berlaku kat diri aku sebab aku percaya kat kawan-kawan aku kat sini. masing- masing nak yang terbaik untuk semua orang. don't be tooooooo selfish.

trust me. u need to work hard if u really wanna to be a good friend for him/ her.







p/s : belajar menerima teguran orang.

No comments: